Telemyynti
Puhelimitse tapahtuva myynti on hyvä, mutta usein haastavaksi koettu markkinoinnin väline. Oikein toteutettuna se on kuitenkin erittäin kustannustehokas keino liiketoiminnan edistämiseksi.
Tyypillisesti tehokkaan puhelinmyynnin toteutukseen liittyvät ongelmat ilmenevät puutteellisena kauppojen laatuna, määränä ja toteumana. Vakavimmillaan nämä johtavat imagotappioihin ja viranomaistoimenpiteisiin. Kaikella on syynsä. Alaa leimaavat heikot esimiestaidot, puutteellinen koulutus, väärät kohderyhmät tai heikot kannustinmallit johtuvat kokemuksen puutteesta. Asian ei tarvitse olla näin. Johtoryhmämme omaa yli 30 vuoden kokemuksen erilaisista telemarkkinoinnin projekteista.
Myyntikanavana puhelin tarjoaakin muihin kanaviin verrattuna monia merkittäviä etuja:
VOLYYMI
Tavoittavien asiakkaiden ja tätä kautta syntyneiden kauppojen määrä on moninkertainen perinteisiin kanaviin verrattuna.
TEHOKKUUS
Myynnistä syntyneet kustannukset suhteutuvat suoraan tuloksiin ja ovat helposti ennustettavissa.
KOHDENNETTAVUUS
Kampanja voidaan suunnata asuinpaikan, iän, sukupuolen tai vaikkapa kulutustottumusten mukaan.
HALLITTAVUUS
Tuloksia voidaan seurata päivätasolla ja kampanjaan tehdä nopeitakin kokemusten pohjalta.
Pätevät esimiehet, perusteellinen koulutus ja oikea työilmapiiri ovat itsestäänselvyyksiä, eivät erityisosaamista. Toimivat prosessit ja järjestelmät ovat työkaluja, eivät itseisarvoja. Filosofiamme Salama Groupilla voisi kiteyttää John Boydia mukaillen: “Koneet eivät tee kauppaa, järjestelmät eivät tee kauppaa. On päästävä asiakkaan ajatusten sisälle, siellä kaupat kotiutetaan!”
Toteutamme toimeksiantoja koko telemarkkinoinnin kentältä:
SOPIMUSTEN UUSIMINEN
ASIAKASHANKINTA
WINBACK
BUUKKAUKSET
MARKKINATUTKIMUKSET